Poslaním
vyučovania informatiky v štvorročnej i osemročnej forme štúdia na
gymnáziu je naučiť žiakov
základné pojmy, postupy a prostriedky informatiky, budovať
informatickú kultúru, t.j. vychovávať k efektívnemu využívaniu
prostriedkov informačnej civilizácie s rešpektovaním právnych a
etických zásad používania informačných technológií a
produktov. Toto poslanie by sa malo dosiahnuť spoločným pôsobením
predmetu informatika a aplikovaním informačných technológií
vo vyučovaní iných predmetov a v organizovaní a riadení školy.
Cieľom vyučovania informatiky je sprístupniť základné pojmy a
techniky používané pri práci s údajmi a pri tvorbe algoritmov a
výpočtových procesov. Podobne ako matematika aj informatika v
spojení s informačnými technológiami vytvára platformu pre všetky
ďalšie predmety. V predmete informatika je potrebné dôkladnejšie
sa zamerať na štúdium základných univerzálnych pojmov, ktoré
prekračujú súčasné technológie. Dostupné technológie majú
poskytnúť vyučovaniu informatiky široký priestor na motiváciu
a praktické projekty.
Cieľom voliteľného predmetu informatika v 3. a 4. ročníku je
prehĺbiť a rozšíriť vedomosti a zručnosti žiakov, ktoré získali
v 1. ročníku v povinnom predmete informatika. Žiaci sa majú
podrobnejšie oboznámiť s informačnými a komunikačnými technológiami
(IKT), s vlastnosťami výpočtových procesov, s tokmi údajov a
ich formami, s počítačovými systémami a algoritmizáciou.
Predmet má oboznámiť žiakov s IKT, ktoré sú k dispozícii v škole,
aby ich mohli využívať pri učení sa a zefektívniť aj svoju prípravu
na rôzne učebné predmety. Predmet má tiež pomôcť talentovaným
žiakom pri práci v stredoškolskej odbornej činnosti, v príprave
na súťaže (olympiády, korešpondenčné semináre, Zenit a pod.)
a v príprave na vysokoškolské štúdium.
|